Afdrukken

Ook app voor winkelcentrum Roselaar

Geplaatst door redactie Roosendaal op internet op .

Na de app van het VVV Roosendaal is er nòg een nieuwe Roosendaalse app: die van Winkelcentrum Roselaar. Die is verkrijgbaar voor zowel iPhone als Android-smartphones (Google Play).

De app van de Roselaar is bedoeld voor consumenten die graag als eerste op de hoogte willen zijn van de allerlaatste aanbiedingen. Zij ontvangen als ze in de buurt van hun winkelcentrum komen automatisch de laatste aanbiedingen (location based) of bladeren thuis op hun mobieltje door de nieuwste trends op bijvoorbeeld modegebied.

Door de toenemende populariteit van online shoppen, ziet de winkelier de consument minder vaak in het winkelcentrum. Roselaar-eigenaar Wereldhave speelt actief in op deze trend door de winkeliers alle middelen te bieden die ze nodig hebben om de klant te bereiken. Ondernemers kunnen via de app hun producten en winkel onder andere ‘tot leven wekken’ gebruikmakend van ‘augmented reality’.

“De rol van het winkelcentrum is aan het veranderen en dus moeten wij mee. Deze mobiele winkelcentrum app is wat ons betreft de logische volgende stap binnen de digitale strategie van Wereldhave. Dat wij hiermee voorloper zijn binnen de branche is natuurlijk leuk, maar het uiteindelijke succes zullen we samen met onze winkeliers moeten realiseren” aldus Hans Vermeeren, managing director van Wereldhave Nederland, die het Winkelcentrum Roselaar runt.
Br> De rol van de winkelier is erg belangrijk. Het is de ondernemer zelf die de aangereikte tool kan inzetten en dus zelf de verschillende aanbiedingen en acties bedenkt. Wanneer de winkelier een nieuwe aanbieding heeft kan deze gemakkelijk worden ingevoerd en staat de aanbieding direct in de app. “M’n eerste aanbieding met de APPeltaart werd al meteen goed ontvangen, dus dat smaakt naar meer…”, zegt Gerard Evers, eigenaar van de Anvers in Winkelcentrum Roselaar.

Sander Andreae, founder van Greenhouse Innovation en ontwikkelaar van de app vervolgt: “De kracht van de app zit in de combinatie van de verschillende toepassingen. De laatste aanbiedingen, een aantrekkelijk winkeloverzicht, digitale versies van de ‘ouderwetse’ winkelfolders en geïntegreerde social media. Dat maakt de app uniek in zijn soort.”

De mobiele winkelcentrum app maakt onderdeel uit van een compleet digitaal pakket. In februari 2012 opende Wereldhave al een zogenaamd ‘online winkelcentrum’. Hierbij werden de individuele winkeliers geholpen met het opstarten van social media als Facebook, Twitter en Snipper (social video), die vervolgens werden gekoppeld aan de nieuwe websites van de winkelcentra en van de ondernemers zelf. De winkeliers leren door middel van trainingen en workshops hoe zij de onderdelen uit het digitale pakket effectief kunnen inzetten voor hun eigen business.

De app is verkrijgbaar voor iPhone (Roselaar http://bit.ly/13csGKv) en Android (Roselaar http://bit.ly/ZdMK6F)en is in de App Store en Google Play te vinden onder de naam Roselaar.
Het Winkelcentrum Etten-Leur valt ook onder Wereldhave. Daar zijn ook een website en een app voor ontwikkeld.