De laatste berichten op onze nieuwe site:

ROI

25 oktober 2020

  • Zomertijd eindigt rustig, wintertijd begint ruw
    Flinke lagedrukgebieden ten noordwesten van Engeland gaan ons weer de komende week bepalen. Vandaag eerst nog wat bewolking, daarna de zon. Maar tegen de avond gaat de bewolking weer snel toenemen.
  • Bravis zet ook op longafdeling video-babyfoons in
    De Intensive Care en de Spoedeisende Hulp van Bravis zijn al vertrouwd met de babyfoon, vanaf deze week wordt het hulpmiddel ook ingezet op de longafdeling. De IC zet het apparaat in ter ondersteuning van beademingsapparatuur, pompen en dergelijke om alarmering op afgesloten kamers te signaleren.
  • Gratis mondkapjes voor mensen met een kleine beurs
    Voor mensen met een kleine beurs heeft de gemeente Roosendaal op verscheidene plekken gratis herbruikbare mondkapjes liggen. Voor ieder gezinslid vanaf 13 jaar twee stuks. 'Voor mensen die moeite hebben rond te komen, is elke euro er één', zo omschrijft wethouder Klaar Koenraad deze geste van de gemeente.
  • Weer 176 (te) hardrijders op de foto
    De extra verkeersconroles in Roosendaal naar aanleiding van klachten over hardrijders zijn nog steeds bezig. Zo zijn er eerder deze week controles geweest op de Predident Kennedylaan en de Antwerpseweg. Resultaat 176 bekeuringen.
  • Eerste paneel Zonneweihoek: ‘In meerdere opzichten een mijlpaal’
    Wethouder Klaar Koenraad en Marlies Bartels, voorzitter van kersvers burgerinitiatief StichtingEnergietransitie Roosendaal, hebben woensdagochtend 21 oktober gezamenlijk het eerste zonnepaneel van de Zonneweihoek gelegd. Dit moment wordt door beiden gezien als symbolisch begin van een reeks belangrijke ontwikkelingen op het pad naar een energieneutrale en klimaatvriendelijke gemeente Roosendaal.
  • Stemmen voor Cultuurprijs vanaf 26 oktober
    Van maandag 26 oktober tot en met maandag 9 november kan er gestemd op de drie genomineerden voor de Cultuurprijs Roosendaal. Die genomineerden zijn De Vrouwen van Wanten, de 5 kunstenaars van TONG IV en de Stichting Heerl’k. De Cultuurprijs Roosendaal 2019-2020 wordt vrijdagavond 20 november uitgereikt in Cultuurhuis Bovendonk, Bovendonk 111 in Roosendaal.
  • Uitbreiding Primark begin komend jaar in bedrijf
    Begin 2021 wordt de uitbreiding van het distributiecentrum van DSV/Primark op Borchwerf in Roosendaal in gebruik genomen. Het bestaande centrum is uitgebreid met 30.000 m2. Hiermee behoort het distributiecentrum tot één van de grootste distributiecentra van Europa.
  • Gratis filmvoorstellingen over Roosendaal 75 jaar bevrijd
    In de nieuwe bioscoop C-Cinema aan de Nieuwstraat worden op 24 en 25 oktober en op maandag 29 oktober t/m zondag 1 november films vertoond over de bevrjding van Roosendaal. De filmvoorstellingen zijn gratis toegankelijk, maar er moet - vanwege coronaregels, waardoor het aantal plaatsen beperkt is - wel vooraf worden gereserveerd.
  • Raadhuis Roosendaal (ook) in het ‘VN-blauw’
    Zaterdag 24 oktober is de 75ste verjaardag van de Verenigde Naties. Ter gelegenheid daarvan worden wereldwijd gebouwen, maar ook bruggen, fonteinen, straten en standbeelden, in het blauw uitgelicht. Ook Roosendaal doet daar aan mee.
  • Woning Molenstraat zes weken dicht: ‘Het liep de spuigaten uit’
    Burgemeester Han van Midden heeft een woning in de Molenstraat in Roosendaal voor zes weken gesloten en verzegeld vanwege ernstige overlast. 'Een uiterst middel om de geconstateerde overlast terug te dringen en onveiligheidsgevoelens van de buurtbewoners weg te nemen', aldus een persbericht van de gemeente hierover. De eigenaar en bewoners van de woning zijn van dit besluit op de hoogte gesteld.

Roosendaal richt met 'buren' Klant Contact Centrum op

Geschreven door Redactie op .

Kwaliteitsverbetering en schaalvoordelen. Redenen voor de gemeenten Bergen op Zoom, Etten-Leur en Roosendaal om de handen ineen te slaan voor de oprichting van een gezamenlijk Klant Contact Centrum (KCC). Door deze voorgenomen samenwerking ontwikkelen de drie gemeenten een uniek portaal voor inwoners, bedrijven en instellingen.

Die kunnen er terecht voor alle producten en diensten van de overheid en daarmee samenhangende producten en diensten van ketenpartners, bijvoorbeeld voor het vinden van een baan of het aanvragen van een wao-uitkering. Als alles volgens planning verloopt, kan de projectorganisatie vanaf eind oktober aan de slag en is de verwachting dat het Klant Contact Centrum vanaf het najaar van 2012 operationeel is.

Medio vorig jaar hebben de drie gemeenten al een gezamenlijke visie geformuleerd voor de samenwerking in het Klant Contact Centrum, passend bij de bestaande collegeprogramma’s en aansluitend bij het landelijk programma Antwoord©.
Hoewel Bergen op Zoom, Etten-Leur en Roosendaal graag de ambities van Antwoord© willen realiseren, is daar als individuele gemeenten te weinig capaciteit voor beschikbaar. Samenwerken vermindert de kwetsbaarheid, biedt schaalvoordelen en maakt kwaliteitsverbetering van de dienstverlening mogelijk.

Businesscase
Hoe het beste samengewerkt kan worden, is onderzocht met een zogenoemde businesscase. De businesscase laat zien dat het mogelijk is om met een gezamenlijk KCC de kwaliteit van de dienstverlening naar het niveau van Antwoord© te brengen. En dat daarbij sprake is van dalende kosten ten opzichte van het afzonderlijk ontwikkelen van een KCC per gemeente.
Het voorgenomen besluit van de drie colleges voor de vorming van een gezamenlijk KCC, betreft vooralsnog de dienstverleningsaspecten internet en telefonie, met doorgroeimogelijkheid naar balie en postverwerking. Daarnaast worden de mogelijkheden voor het aanhaken van andere gemeenten en het verbeteren van de werkprocessen onderzocht.
Daarbij moet met name het verbeteren van de werkprocessen leiden tot betere en snellere levering van informatie en producten/diensten en tot het efficiënter en dus goedkoper maken van de dienstverlening.

Kosten
De totale ontwikkelkosten van het regionale KCC bedragen circa € 1,8 miljoen. Deze kosten worden op basis van het inwonersaantal verdeeld.

Om een KCC op te kunnen richten, hebben de colleges van de drie gemeenten een voorgenomen besluit genomen. Een voorgenomen besluit omdat de ondernemingsraden van de drie gemeenten gevraagd wordt om hun advies hierover uit te brengen. Daarna volgt rond half oktober het definitieve besluit over een gezamenlijk KCC.
Naast het KCC is het voornemen een overkoepelend programma Verbetering Dienstverlening in te richten om de bestuurlijke besluitvormingsprocessen van de drie gemeenten beter op elkaar af te stemmen.